my first try to do it,, neves kot!!!!

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 

ok,,, truth be told,, peristiwa bersejarah aku yang bolot n tak lawa ni gi buat facial treatment memang aku dah tak ingat tarikh dye,,, hehe,,, benda ni dah lama berlaku,,, and ia berlaku when i just could not stand looking at my totally burnt, black face,,,

mulanya aku gi cari saloon at kbmall,, tapi makhagah!!! RM200 ++ kot... non hado la aku nak try,, sebenarnya dia nak promote product dermatological dia tu,, then facial treatment tu dia bagi free,, issh,, aku bukannya model ke,,, beauty queen ke,, aku just nak rawat muka yang dah macam permukaan bulan bila dilihat pada jarak dekat je,,, umi aku cakap photo damage kat muka aku memang sangat teruk,,, mmm,, maybe that is the reason yang dia bagi her beloved daughter datang buat facial treatment ni,,,, aku je dalam family pernah buat ni,, kih3,, cey,,, bangga lak dah,, ggggrrrrrrr


the saloon that i went is called NICQUE BEAUTY SALOON,,,, yeah,,, uniknye,, yang tolong buatkan aku facial treatment n nama dia nikita,,, perhaps she is a japanese muslimah,, dia siap warn aku sebab tak pakai sun block keluar bilik,,, dia cakap camne zb pun kita,, cam ne lewat pun nak gi kelas,,, SUN BLOCK KENA PAKAI JUGAK!!! exaggerate la pulak aku ni,, hehe,,,habis duit aku RM75 for nano treatment,, yang biasa RM45 je,, within students's budget like me laa,,, 

BUT,, i is worth it!!! :D


yang unik lagi nye,, saloon ni bukan buat rawatan muka je,,, dia macam multi-purpose shope gitu,,, pakaian pengantin pun hado,,, melihat pakaian lip lap lip lap kat atas tu buat aku rasa nak kawin on the spot je,, hahaha,, so gedik of me,,,, kan? tapi girls mana yang tahan kan,,, tengok baje lelawa sume ni tersusun,, ish,,, baju ni bagai memanggil manggil, "try la saya,, try me la,,,, no,,, i am better" perrgghhhh,,, nak je aku try sume,,, bajet aku slim,, hahaha!!!!


barang kecantikan memang banyak amat la,,, yang dorang syor kan untuk aku ni,,, natural beauty,, but,, i am still a student sis,,, sorry,, umi dah beli macam-macam untuk anak sulung dia ni,, kalau beli yang lain,,, sontap la mrs doctor kat rumah tu,, hehe,, but,, dia ada gak pesan jangan guna nat*s*a,, oppsss,,, diam2 je k,,, dia cakap tak elok sangat,,, hehe


aku benci tudung mak cik yang aku suke pakai ni!!!!


ni la peradan yang digunakan time buat facial treatment,,, kemas je,,, dapat kat aku terus senget benget abis,, ish3,,, auntie tu cakap,, tak nak potong rambut ke,, errr,,, aku sengih je,,, :D


ni tempat potong rambut,, aku tak potong rambut ye,, so,, tak tau la potongannye tu macam mana,,,,


tak ketinggalan,,, sauna pun ada gak kat sini,,, for those yang rasa lemah-lemah badan,,, aku dengan sauna ni bagus,,, mm,,, i should try this once,, nanti-nantila kan,, :D


segala jenis mandi jugak disediakan,, mandi bertunang, mandi pengantin, mandi susu, mandi lulur,, segala macam la adanye,, kalau orang klate sebut,, serbo mok niko ado belako,,, so,,, do visit this saloon for those yang dok kat area kb...

WAIT!!!!! 
YANG PALING PENTING ADALAH,,,,


HEHE,,, so,,, ada tak yang nak aku bawak pergi sini,,, aku nak gak wat cuci rambut ngan hair stim percuma nih,, kih3

ps- nicque beauty saloon ni tersorok sikit,, dye dok depan pantai timur kb,,,, bangunan yang menghadap pt,,, kena naik tangga,,,, dok tingkat atas,,, do try k,,, i am no paid for this but this is the way of me showing my gratitude for puan nikita yang sudi genyeh and tonyoh my face for 4 long hours,,, hehee,,, tq sangat :D

Comments

  1. byknya duit...siap g salon lg tu..

    ReplyDelete
  2. Wa~~bestnya.


    psst..kita datang dari Bloglist Kak Mia and follow awak.

    ReplyDelete
  3. kalau awak nak pergi awak bawaklah kita ek.. boleh dapat percuma cuci rambut.. hehe

    tapi jemput saya kat negeri sembilan ni :p

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

IF I MAY CHANGE THE WORLD