blogging tip: sorry kepada blogger yang begini, aku tak suke.

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM.

sorry weh banyak-banyak kalau ade yang terasa dengan benda yang aku nak tulis ni,, tapi,, i write wat i think and feel,, aku memang blogger picisan,, tapi aku just nak gitau aku tak suke blogger yang macam ni,,,

sorry,, blogger yang yang bagi aku dok kutuk orang manjang,,, pastu dok kritik sumer tempat yang dye pergi,,, yang tu tak kena.. yang ni tak kena.. yang ni mahal,, orang tu tak tau malu,, tempat ni kotor,, sume nak gitau,,yang dye kutuk dah satu hal,,, mengaibkan orang,, tapi nape tak kritik n kutuk diri sendiri yang suke dok judge n kritik n kutuk orang tu,, pelik kan??

sorry,, blogger yang bagi aku dye menutup pintu rezeki n periuk nasi orang,,, dok cakap tak nak dah pergi sini,, siap bagi name lagi,, tak nak dah makan situ,,, tak nak dah jejak kaki sini,, tak nak dah jejak kaki situ,, pastu biarkan follower yang beriban tu bace benda yang dye tulis,, then follower yang dah anggap dye idola tu ikut la benda dye buat,,

sorry,, blogger yang bagi aku dye dah tak bagi aku contoh yang baik kat aku,,, aku pun sekarang rase cam nak terikut-ikut dah,, sedangkan dulu kan aku pernah tulis satu entry yang aku wat perjanjian ngan blog ni,, tak nak kutuk orang ape sume,,, tapi aku rase cam aku ni makin tak ikut dah perjanjian ngan blog aku dah,,,

sorry... blogger yang bagi aku menggunakan seks, gossip, fitnah, keaiban untuk mendapatkan traffic yang tinggi,,, memang memberi kesan buruk kat aku yang mudah menerima ape saje yang ditulis tanpa memeriksa,,  aku takleh bace benda begini,,, i just can't,, nanti makin banyak lak aku mengumpat orang yang memang tak de kena mengena pun dengan aku,, contohnya artis. bukan aku kenal pun,, tapi bile aku bace aku jadi nak cakap @ mengumpat @ gosip pasal dorang.

WALAUPUN KITA BAIK,, KITA TIDAK PERFECT

sorry... blogger yang bagi aku dye seorang yang baik sebenarnya,, dye berniat baik,, aku tau,, tapi tetap bagi aku tak patut membuka aib orang untuk melaksanankan niatnya tu,,, apabila contents blog dye dah makin pelik,, makin melencong.. yang ni nak kritik,, yang tu nak kutuk,,, dah tak macam dulu mula-mula aku follow,, 

sorry.. blogger yang bagi aku dye ramai de ramai follower and peminat dengan kandungang blog dye yang begitu dan begini,, tapi i am not one of them.. bile aku dah rase blog tu memberi pengaruh buruk untuk aku,,, aku akan unfollow,, sebab ade pepatah,,,

WE ARE WHAT WE READ, SEE, AND DO...

sincerely,, aku memang rase aku seorang yang mudah terpengaruh,,, so aku kena pandai memilih.. aku nak follow blog yang kongsi benda yang bagi kegembiraan, pengajaran, ilmu, kehidupan seharian,, bukan memberi pengajaran dengan menggunakan keaiban orang,,, identiti orang tu pulak didedahkan,, kenapa camtu? kalau boleh aku tak nak terpengaruh dengan benda yang tak baik yang aku bace,,, yes,, aku prefer bace blog daripada bace buku,, so aku kena pandai memilih blog yang memberi kebaikan kat aku,,,

perhatian k,,, aku cakap benda ni secara random,, tak tuju kat sape-sape,,, sorry banyak-banyak sekali lagi kalau ade yang terasa,,, tapi sape yang makan cili dye yang rase pedas,, kan?

 

Comments

  1. ermmm..... ok...
    ada beberapa ayat yg akak kurang paham..
    (err...tak tau la kalau akak ni jenis slow ke...)

    tapi..yg penting nye la..
    ini pendapat muja..kan?

    :D

    ReplyDelete
  2. samalh ..kalau dok cerita pasal awek/bias2 dia je ,,naik bosan jgkk baca,,lps tu readers dia pun terikut-ikut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adusss,,,, kita tulis asalkan bagi kebaikan tak pe,, kalau buruk kita sesama elakkan k :)

      Delete
  3. terSUKEEEE entry ini oke. paling tak suak blogger yg kutuk tempat makan..at least bgi la positive feedback jugak kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup! macam la dia tu perfect sangat sampai semua benda nak kecoh satu dunia nak bagitau orang,, grrrr

      Delete
  4. kalau blog yang menceritakan sebahagian dari pengembaraan hidup dy? hehehe.. blog NF la tu.. suke tak?? ^^

    ReplyDelete
  5. Setuju dengan semua di atas sbb semuanya negetif energy.. kalau boleh pergi dan bacalah blog siapa2 pun as long as tidak menyentuh sensitiviti kita dan juga org lain..

    ReplyDelete
  6. Akak tak suka dgn sume blogger yg berperangai sm mcm blogger yg Muja tak suka. Aish... berbelit dah ayat. haha... o ya, 1 more thing, tak suka dgn blogger kedekut komen & sombong. Tp nak wat camana kan... sebab blogger tu dh glamer... sapelah blogger picisan mcm akak ni... huhuhu... Thanks Muja always support me

    ReplyDelete
  7. Salam..kite bru berblogging...suke bc blog muja ni yg santai n informatif...harap suke blog kite.. do follow n comment ye...
    Http://lensamerah.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

IF I MAY CHANGE THE WORLD