cinta putus sipi-sipi jalan part 4

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 
join exabytes here :D

nak dijadikan cerita, aku ngan P ni 4 kali putus so 3 kali sambung. betapa jelasnya ketidakseriusan kami dalam mempertahankan hubungan cinta kucing ni. 3 kali ni aku la yang cari masalah mintak putus. tapi lepas 3 kali aku macam berazam, kali keempat, P yang kena mintak putus, betapa aku tau bahawa kami akan putus buat kali ke4,, hahaha. ini hanyalah pendahuluan. seperti biasa, hanya part best dikongsi.

nak dijadikan cerita, lepas 3 kali mintak putus, aku mintak maaf balik. then tidak diterima. lama gak la aku mintak maaf sebab aku macam rasa tercabar kalau orang tak terima aku. kih3. terlanjur mintak maaf, kena mintak sampai apology accepted. teeet. dasar budak tak tetap pendirian.  aku pun menerimala dah tak de jodoh. tiba-tiba dia datang pujuk balik. time tu aku macam sms-ing tanpa feel. aku tak cakap la aku nak terima balik. tapi!!! yang menjadikan aku sambung balik tu adalah kejadian pada malam aku nak terbang ke KL. pada malam itu,, oohhh,, amat memilukan,, gelap gelita bagai memahami yang kami,, ok,,, dialogue time.

P:
napa tak angkat hp?? banyak kali dah P call!
(time tu memang dah macam lambat giler. aku baru lepas mandi. nak siap2. lepas je solat maghrib aku dah kena gerak di airport)

MJ:
mj baru lepas mandi la. jap agi kan dah nak gi kl. jangan la marah. bukan sengaja pun.
(sakit hati sebenarnya. dah la tengah kalut. kena marah lak. grrr)

P:
P ada kat bawah ni. turun kejap.
(what????? dia ni buat hal nak cari hal nih!!)

MJ:
hey,, tak malu ke nanti. abah nampak camne???
(aku dah kalut semacam dah. gabra giler weh. malam-malam lak tuh. haiyaaa)

P:
tak de nak malu dah. takde time lain dah mj. ni dah last. last.
(sangat tacim)

MJ:
ok lah. jap agi mj turun.
(siap2 pakai tudung sume. turun.)

aku turun then keluar la kejap dari pagar. driver @ sepupu aku dah sampai. aku dah tak kira dah dia nampak aku cakap ngan P masa tu. alaaa,, aku tau dia pun sporting je. takkan aku nak buat yang tak elok depan dia pulak kan. terjenguk-jenguk aku then nampak dia datang dari jalan tepi rumah ngan motor. nak distresskan di sini. macam biasa, dialogue diubah sesedap rasa. i didn't accept him yet tau.

MJ:
yup. ada ape?
(soalan bajet taiko! cess)

P:
nak bagi benda ni.
(dia keluarkan cincin yang ada kat jari kelinking dia)

MJ:
laaa.. bkpo pulok???
(aku dah macam ayam hilang taji. kalut and nervous giler weh!!! dup dap!! dup dap!!!)

P:
amik jela.
(dia hulurkan jugak cincin tu kat aku. alamak!!!)

MJ:
thank you P.
(aku amik and pakai)

P:
harap awak dah boleh terima saya balik

MJ:
tengoklah
(betapa poyonya aku!!! cincin dah amik still bajet nak jual mahal!! pffft!!)


ni la cincin dia,, dah tak tau kat mana,, hanya kenangan..

memang nasib kitorang baik. lepas je aku amik, aku terus suh dia balik cepat-cepat sementara abah aku tak turun agi. tup tup abah turun tepat-tepat time dia dah gerak balik.. fuuuuhhh!!! nyaris-nyaris weh!!!! nasib baik yan nampak hanya sepupu dengan mak saudara aku yang memang sporting sebab rasanya dorang tak cerita pun pasal that meeting to my father. tak taula pulak kalau dorang bagi tau tapi abah yang buat-buat tak tau. maybe gak tuh. hehe

masa kat airport, aku pun cakap aku terima dia balik. dalam hati dah set, kali keempat putus, dia yang kena mintak. see? actually, i can see the future!!! haha aku dah malas jadi antagonist. at least kalau dia yang mintak, tak de la aku yang dipersalahkan. betapa aku ni kejam. bersambung..

PART 1
PART 2
PART 3





Comments

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus

Persiapan Untuk Anak-anak Ke Sekolah; Taska dan Tadika