kisah aku dan buffered earning,, sob4

ASSAALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAATUH AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM. 
now,, it is not only churp2 giving us money,, blin too!!! how cool is that??? :D

dulu,,, aku selalu hentak-hentak kaki sambil tangan dok hempuk-hempuk laptop bila bukak je page NUFFIE,,, ada campaigns je,,, earning 35 sen memang tak lari dari pandangan masa tu,, geram amat weh,, seriously,,, then,, segala bagai tips blogger baru aku selongkar semata-mata nak dapatkan buffered earning pertama... sadis and tragis tau tengok blogger lain dok wat entry tayang print screen dapat buffered earning,, orang nak jugak!!! jeritku di dalam limpa.


 active blogging start dengan ENTRY INI.. then entry-entry zaman bebudak,,, aku asyik suka share ads,, dari CHURP2, SAYS, dan BLIN... addicted,, rasa nak tekan keyboard je manjang,,, terutama kalau time tak de idea nak tulis entry bagaikan diary,, ads ni la jadi sumber idea aku,,, tapi bukak je NUFFIE yang ada hanyala campaigns biasa,,




then be yang first dapat pada 8 disember 2011,,, time tu rasa macam dah plus minus five months aku active and addicted in blogging,, yang pasal  MISSION IMPOSSIBLE 4 time tu,,, dan yang ni la be yang highest earning aku dapat,,, perrrggghhh,,, RM5.70 rasa macam RM5K dah masa tu,, dasar nerdy + weirdo macam muja ni,, hahaha,,, rasa macam happy sangat,, and merasai first be menjadi me adalah sangat frustrating,,, uwaaaaa,,, rasa macam ni lebeih kurang,


"alamak,,, lepas ni mesti dah tak dapat,,,, :'("


tapi alhamdulillah,,,, sedar tak sedar,,, dalam aku lambat giler dapat buffered earning,,until now dah dapat 12 buffered earning,, bagai tak percaya,, is this true???? maybe sikit untuk BLOGGER INI,,, juga bagi BLOGGER ITU,,,, tapi sangat bermakna buat muja yang blogger kecil-kecilan bersaiz besar ni,,,, tapi dalam bahagia dapat be ni,, ada gak yang sadis,, ada ke patut pernah dapat RM 0.10 je untuk iklan yang pasal Sloggi Girls Night Out- Teycindy.. untuk ad ni memang muja perasan,, langsung tak pernah nampak bersiaran di blog muja,, muja pun heran time tu,, be ni tak kuar kat blog muja,, tapi muja reda je bila NUFFIE respond yang ads kua ada time dia,, tapi agak la kan,, muja online almost 24/7,, boleh pulak tak pernah terserempak dengan dia,, kih3,, maybe sebab benda ni about lingerie so dia malu-malu kucing nak kua kat blog muja kot,, hahaha!!!!


ada lagi citer pasal be ni,, pasal dapat ctr bonus pulak,, first time dapat time dapat be pasal RHB Internet Banking GSC... pulak dah,, aku pun tertanya-tanya la ape benda pulak yang +0.59 ni,, then aku terbaca yang kat bahagian kiri page NUFFIE tertulis


CTR Bonus
To reward blogs for good campaign performance, Nuffnang will now be giving out bonus earnings for blogs that achieve a CTR (Click-through ratio) of 0.2% or higher on new campaigns that run on their blog. This figure is based on average industry standards.


sampai sekarang aku tak paham ctr bonus ni,, yang aku tau kalau dapat benda ni,, earning lagi banyak la,, ngeh3,,,,

so untuk entry ni,, muja dengan sesungguh hati ingin mengucapkan bebanyak giler terime kasih kat NUFFIE sebab sudi bagi be untuk blog picisan muja yang trafficnye lancar je tak sibuk sebab tak banyak orang view,, sob3,, sedey sdikit,, tapi,, alhamdulillah,, sekarang pun ada lagi 3 be dok buat muka tak malu terpancar berseri-seri di blog muja ni,, ngeh3,,,,





ps- rasa nak sangat jadi femes macam MODEL HOT INI dengan PENGANTIN BARU COMEL INI,, mesti giler punye banyak earning dorang kan,,, ngeh4

so,, korang dah berapa banyak buffered earning yang korang dapat???

nak tau cara muja usaha dapat be??? CLICK HERE and make them as one of our efforts,, jangan duduk saja tanpa usaha,, tak datangnye rezeki bergolek,, k la,, chow!!! :D

 Banner

Comments

  1. gulp.
    sampai sekarang hanya dok baca org dpt BE,
    tak larat nak jeles dah..
    :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya ALLAH,, ado rezeki ada la tu,, tinggal sabar je,, :D

      Delete
  2. tahun ni baru dapat 16 tapi takdelah tinggi mana pon earnings dia.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi,, baru dapat ayat dye,, banyak la tu,, nak same dengan shida dah,, haha

      Delete
  3. saya pun tak faham apa tu CTR.. saya sendiri pun tak tau saya ni dah dapat BE ke tak?haha. teruk betul rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tipula sampai tahap tak tau dapat be ke tak,, ish,, tak baik tol,,

      Delete
  4. tahniah le.. saya dah lama tak merasa BE ni

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum muja.

    Hehehe..insyaAllah..lana cuba online mcm biasa bulan posa ni..tapi,takut la muja..risau mood melambung lagi cam tahun lepas,hehehe.

    Selamat berpuasa gak muja.. minta maaf ya..minggu ni..jarang bw..sakit gigi.. (-_-) nak posa2 ni la, sakit gigi..huhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nape nak mud mlmbung tu,, banyakkn ibadah ye :D

      Delete
  6. saya dah setahun pun tak cash out lagi.. huhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Test Market Atas Manusia

IF I MAY CHANGE THE WORLD

Ibadah dalam Islam: Ibadah Umum dan Ibadah Khusus